mandag den 13. januar 2014

Rustikt binderi

I weekenden kastede jeg mig ud i noget rustikt binderi med diverse grene fra skov og krat. Jeg kan godt lide det grove og ikke for pæne udtryk - der er lidt "natur kan ikke tæmmes" over det.

Jeg har brugt pil, lærk, gran og kaprifolie - strips og vindseltråd


 
Den gamle frønnede dør med de mange lag maling er en fin baggrund for kransen, synes jeg.
 
 
 

 
Hjertet er bundet af pil og de krogede grene fra kaprifolien dikterer selv retning og form.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

14 kommentarer:

  1. Det ser fint ud! God idé også at bruge kaprifolie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sjove ved kaprifolie er, at den vil selv! Jeg synes, det er ret sejt :-)

      Slet
  2. Flotte kranse Frede :) de evner har jeg ikke.

    SvarSlet
  3. Sådanne kranse kan jeg godt lide. Jeg er også begyndt at gemme grene, når jeg trimmer clematis og kaprifolie, for det kan jo genbruges.
    Hilsen Hanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad godt have nogle clematis, men de trives ikke her hos mig, desværre. Grenene derfra er superfine til kranse og buketstaver.

      Slet
  4. Skøn vild krans Frede, og fint hjerte. Jeg kan også lide det rustikke look, og bliver helt nysgerrig på farven på døren, med den skønne blå farve, kan se der er lilla rundt, og flere farver, måske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt sjovt med farven på døren. Døren er faktisk grøn, ligesom alle døre og porte i driftsbygningerne er her på gården. Men billedet tog jeg i går i lyset fra solnedgangen, og det må være det, som spiller med i billedet. sammen med den hvidkalkede mur. Kom også til at tænke på græske døre, da jeg så billedet på computeren - synes, det er ret flot.

      Slet
  5. Hej Frede.Dejlig blog du har...........har lige tilmeldt mig som fast læser.
    Skønne kranse du har lavet.Det gælder jo om at bruge alt hvad vi har i haven.God aften Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen - og for tilmeldingen som fast læser! Det er så dejligt, at der er nogen, som kan lide, hvad man laver.

      Slet
  6. Hej Frede. Fin rustik krans og hjerte. Det gode ved den her type kranse er at de kan bruges sim de er eller pyntes med forårsløg eller andet til festlige lejligheder. Og de kan bruges i flere år.
    K.H. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - og i forskellige sammenhænge og sammensætninger - der er så mange muligheder :-)

      Slet
  7. Hej Frede.

    Tak for din søde hilsen.
    Det det går da forrygende her hos dig ;). Er faldet komplet for det svungne hjerte. Jeg har idag lagt dig ind i min blogroll.

    SvarSlet
  8. Ja, jeg er også selv lidt overvældet, men det er da fantastisk dejligt med besøg på siden - motiverende! Når jeg klikker på dit navn her, står der at din blog er utilgængelig? Jeg vil nemlig også gerne have dig på min blogroll :-)

    SvarSlet