lørdag den 31. maj 2014

Sommer - sommer og sol

Så skifter kalenderbladet endnu engang!

Velkommen til juni - og SOMMER
 
 
Den sidste portion af hyldeblomstsaft fra 2013 er kommet op af fryseren og hældt på flasker - det rene guld! Heldigvis er hylden begyndt at blomstre, så nu kan jeg snart gå i gang med dette års produktion, så vi kan få lageret fyldt op igen. Det er en populær drik her i huset både for store og små, så der skal laves mange portioner!
 
 
Så med en skål for sommeren, siger jeg:
 
Velkommen til juni og farvel og tak for en fantastisk maj måned
 








 
 

 
 

6 kommentarer:

  1. Skønne billeder, Frede! Tænk at I kan gemme hyldeblomstdrikken så længe. Jeg synes altid vi har drukket vores i løbet af få uger ... (men jeg laver måske bare ikke nok!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er der rationering på, når først sæsonen er slut - så er det kun til specielle lejligheder, at vi tager noget op af fryseren - søndag eller nytårsaften mm :-)

      Slet
  2. Mit lager af forskellige ting er for længst brugt, så glæder mig også til at få fyldt op igen :-)
    Jeg må nok i gang med lidt større portioner i år, for at det kan strække et helt år frem i tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at have lidt sommer på lager, så vi må bare i gang!

      Slet
  3. Hej Frede.Ja!!! maj måned har bare været fantastisk...........og mine planter i haven har aldrig været større og flottere.
    Jeg laver vindruesaft...........og har stadigt et lille lager.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder skønt med druesaft - det har jeg kun fået i Indien i sin tid - det lyder superlækkert!

      Slet