lørdag den 7. marts 2015

Jordarbejde

Synet af en stor grab fuld af det fineste muld mødte mig i dag - og så var det bare om kridte skoene og komme i gang med bør og skovl.


 Jeg fik tømt grabben - størstedelen kom i 'sandkassen', som nu er højbed. Det skal være et skærebed.


I skærebedet vil jeg  have
asparges (for bladenes skyld), 1 R.Van Wasington og purple Wasington
artiskokker, cynara scolymus
Jomfru i et grønne, Nigella 'Curiosity'
Kornblomst, Cnetaurea 'Black Ball'
Opiumvalmue, Papaver paeoniflorum 'Black Paeony'
Skabiose, Acabiosa 'Burgundy Bonnets'

Frøene er indkøbt, det varer dog lidt før, jeg kan så blomsterne.



Der var mere jord i grabben , så jorden blev skiftet ud i 60 cms dybde der, hvor jeg vil have et espalieret frugttræ op ad muren, et par bede i haven fik ny jord og resten (3 trillebørfulde) blev lagt på lager. Jeg er lidt spændt på, om jorden er fuld af frøukrudt - hvis det ikke er så slemt, trænger mine staudebede i den grad til noget topdressing, men jeg gider ikke bruge bondemandens jord dér, hvis den er møjbeskidt!

1 kommentar:

  1. Sådan noget muld er fuldt af løfter om alt det vi kan høste sommeren igennem. God fornøjelse med såningen :-)

    SvarSlet