lørdag den 16. maj 2015

Dagens høst

Vi har været til plante- og kræmmermarked ved Bindeballe Købmandsgård. Der var nu ikke mange planter, men hyggeligt alligevel. Dagens bedste køb var en gammel zinkbalje til 40,- og en klump fyldte hvide anemoner. Desuden købte jeg 2 Madam Blå randforme til at støbe i - skal bruges til både beton- og isdekorationer.


Bindeballe Købmandsgård er altid et besøg værd, og pigerne og jeg hyggede os ved at se alle de sjove ting i de forskellige boder. Vi fandt også den flotteste bænk i massivt egetræ - lidt dyr - men jeg skulle måske ha' købt den....

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt med markeder og det lykkedes dig da at købe nogle fine ting med hjem :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for mine køb, men den bænk spøger i tankerne...

      Slet
  2. Jeg var derude for et par år siden, og blev meget skuffet over at der ikke rigtig var nogle planter. Kræmmermarkeder er også fint, men ikke når jeg forventede planter.
    Det er fine kø du har gjort både de fyldte anemoner men bestemt også zinkbaljen til den pris :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan kun give dig ret, der var meget lidt plantemarked over det, men jeg er nu ret glad for mine anemoner - de er plantet, det var jo rigtigt fint plantevejr, da vi kom hjem = regn!

      Slet
  3. Det ser godt ud, det med bænken kender jeg godt, men er blevet bedre til at mærke efter om det er det jeg vil have, det er så træls at når man så bestemmer sig, så er det væk. Håber at du trods alt er godt tilfreds :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Overvejer faktisk at køre derud i morgen tidlig, før vi skal i byen - for lige at se til den bænk...

      Slet
  4. Hej Frede.Altid dejligt med plantemarkeder.................selvom der måske ikke var det store udvalg.Men dejlige køb du gjorde.En zinkbalje til kun 40 kr. er da bare et fund.
    Spændende om du får bænken med hjem.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kørte derud i morges, men lige netop 'mine' kræmmere var der ikke i dag, så jeg kørte skuffet hjem igen - øv!

      Slet
  5. Hej, ja man skal nogle gange igennem den process, se og forelske sig, ro på og være fornuftig, og så beslutte at det kan jeg godt tillade mig. Øv udsolgt, tog du et billede, måske nogen i blogland kan fremskaffe kontakten til sælger.
    Ellers er der jo altid næste år. Kan du tegne bænken kan du måske få en snedker til at fremstille den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre tog jeg ikke noget billede, men nu har jeg da en undskyldning for at besøge en masse kræmmermarkeder for at finde 'mine' kræmmere igen! Om ikke andet kan det da være, at jeg falder over en lige så lækker bænk! Og jeg begår ikke samme fejl igen!

      Slet