tirsdag den 9. juni 2015

Midt i alt det grønne

Der er rigtig meget grønt derude lige for øjeblikket. Men midt i alt det grønne står farverne på spring - i dag er det purløg i blomst, blå iris lige om lidt og løvefoden, som jeg elsker, vokser flere centimeter om dagen for at blomstre om kort tid.
Min enlige frilandstomat er kommet ud i sin zinkbalje, forhåbentlig kommer der lidt varme til den. Jorden i baljen er dækket af strandsten, for jeg er ikke ret glad for bar jord - heller ikke ved tomaten:-)

 

 

 
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja det grønnes og der kommer kulør på, det må vi glæde os over.

    SvarSlet
  2. Det ser dejligt ud Frede, løvefoden er total uundværlig i haven, den er så smuk og brugbar, passer næsten til alt, blå og lilla er suveræn midt i alt det grønne :-), kh Margit

    SvarSlet
  3. Ja, der er meget der står på spring nu....det er skønt. Da jeg frigjorde mine små stier i dag, bemærkede jeg at rigtig mange planter står med knopper nu, så nu kan det ikke vare længe før de springer ud. Jeg har ikke noget mod masser af grønt, meeeen nu vil jeg gerne snart have nogle flere farver at se på...
    En af mine blå iris under æbletræet er forøvrigt sprunget ud, men den står også stik syd, hvor de andre står i halvskygge pga. rønnetræet.

    SvarSlet
  4. Ja, det er skønt derude og der er meget i vente. :)

    SvarSlet