fredag den 23. oktober 2015

Forrygende fredag

Sikke en skøn dag! Sol over landet og fredag - det bliver da ikke meget bedre.
Eftermiddagen blev tilbragt i haven, hvor jeg fik plantet mine nyindkøbte klatreroser. Dels 'Lykkefund' ved terrassen og dels 'Iceberg Climbing' i mit stativ i den hvide have. 'Iceberg Climbing' beskrives som hvid, medium duft, 2-3 meter høj, halvfyldte blomster og remonterende.

Jeg har været en tur i Bilka, hvor løgene var sat ned, så der var lige nogle stykker, som skulle i jorden! I det hvide bed blev det til perlehyacinten 'White Magic' og den helt enkle hvide 'Purissima'.

Jeg gav mig også til at klippe iris ned. Jeg har et helt bed kun med blå iris, og normalt klipper jeg først ned i foråret, og da er det bare træls, fordi det er svært at klippe de halvråde blade. Nu er det nemmere, men hold nu op hvor er der meget løv ved de iris. Der bliver fyldt en del trillebøre, før jeg er færdig. Planen er at sætte nogle mørke tulipaner i bedet.

Så kom græsset op i den nysåede del af haven - ventet med længsel.
 


Dahliaerne stråler fortsat om kap med solen - det er da fantastisk!




4 kommentarer:

  1. Ja det har været en forrygende skøn dag, man kan ikke mærke at vi skriver 23 oktober, det er ren balsam for sjælen :-). Og du har også været i gang i haven, græsset grønnes ;-), dejligt og stadig blomster i haven, smukke farver, hvad mere kan vi forvente :-), kh Margit

    SvarSlet
  2. Sikke en forfriskende dag, god energi og en god nats søvn:-)

    SvarSlet
  3. Det var en af de dage hvor det var så skønt at være ude, her blev eftermiddagen også nydt ude i solen.
    Måske man skulle smutte forbi Bilka og blive fristet.
    Kh Linda

    SvarSlet
  4. Hej frede.Ja !!! vejret her artet sig godt de sidste dage.....................så det er bare med at få lavet alt det der skal til her i efteråret.Og det var da godt nok meget løv fra dine iris,Jeg har også klippet mine ned.
    Må vist også en ekstra tur i Bilka efter lidt flere løg Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet