søndag den 24. januar 2016

Gæstebud i januar

Sådan en våd januar søndag kan bruges til så meget. Her hos os har vi haft gæster - vi har holdt pigernes årlige fælles fødselsdag for familien.


Det er dejligt at samles om et måltid mad, også selvom det med madlavning ikke er min spids kompetence. Faktisk synes jeg, det er svært at lave mad til gæster - og især mange mennesker. Så sådan en formiddag en søndag i januar kan godt være lidt anstrengende for mand og børn, for jeg står vist lidt 'højt i tændingen'.

Men endnu engang lykkedes det at få god mad på bordet - og det var rigtig hyggeligt!

Ganske vist er madlavning ikke mit yndlingsgøremål, men det er det med borddækning og blomster til gengæld. Dagens bord var dækket med hvide damaskduge og pyntet med en masse forårsløgblomster. Blomsterne stod i deres potter, som var pakket ind i avispapir og havde en grov snor omkring, og de havde lige fået lidt sand for at dække jorden - rustikt og enkelt.




Som ekstra bonus har jeg nu masser af løgblomster i vindueskarmen at glæde mig over!

 

7 kommentarer:

  1. sikken en god ide med aviser omformet til potter. Aviserne har man jo ofte ved hånden, og et stykke snor eller bånd sikkert også.
    Hvid dug af den fine slags gør det altid højtidligt. Elsker at bruge de fine duge, selvom de skal stryges og lidt stives. men det skaber en god stemning når der skal dækkes fint op,
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Flot borddækning, det er du dygtig til. Maden lykkedes også, kan jeg forstå, men jeg kan godt sætte mig ind i det, du skriver om lidt for højt i tændingen, sådan har jeg det også.

    SvarSlet
  3. Sikke et fint bord :)
    Ih, hvor jeg kender det med at skulle lave mad til gæster. Jeg er heller ikke særlig begejstret for det...jeg stresser meget hurtigt...og eftersom jeg i forvejen har et temperament som en sydeuropæer...så ... :)

    SvarSlet
  4. Hej Frede Flot bord du har pyntet......og god ide med avisen rundt om de små fine forårsblomster.Kan også bedre lide at lave hverdagsmad.Men her i huset er det for det meste manden der laver maden.
    Og tillykke med dine piger.Og godaften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Flot bord du har fået dækket. Vores hus er så lille at vi slet ikke kan være her mere, hvis alle skal samles, så vi er begyndt at holde det ude af huset, hvilket passer mig fint for jeg bryder mig bestemt heller ikke om at lave mad til mange.

    SvarSlet
  6. Tillykke med pigerne:-)))! siger som alle andre super ide med aviser og reb omkring potterne, det passer altså gå godt til den hvide dug.
    Og den med maden og mange gæster, jeg elsker at lave mad, men skal have ro og styr på det hele, og alligevel er det svært at beregne om man nu også har tid nok, men det går altid godt:-)
    Skønt at din mad blev vellykket!

    SvarSlet
  7. Det ser hyggeligt ud med de små forårsløg. De er den fineste vinterpynt, der lover lysere tider forude. Jeg elsker at lave mad til mange. Fra planlægningen til udførelsen til spisningen - det er en ren fornøjelse. Det er kun katten, der bliver skældt ud, for han prøver altid at hugge alt, der ikke er låg over :-)

    SvarSlet