torsdag den 16. juni 2016

Efter regn

I dag har jeg haft fri, men det er ikke blevet til have hele dagen. Huset trængte i den grad til en omgang, og der var meget vådt ude, så jeg fik rådet lidt bod på den dårlige samvittighed inde. Det med rengøring alene kræver nogen overspringshandlinger ind imellem, så jeg har fået gjort lidt ved min planteliste her på bloggen, nu er den knap så rodet.
 
Sidst på dagen blev det også til havearbejde - der blev klippet ned og flyttet lidt stauder, men det lange græs blev ikke slået, det er temmelig vådt.
 
Jacques Cartier i det nye staudebed, den er ny her og har mange knopper
 
 Også salvien er smuk nu
 
Denne smuksak af en stjerneskærm er et fint bekendtskab - meget flot farve
 
Mit hvide bed er stadig under opbygning - der er fortsat mange huller, som skal fyldes ud
 
 En gammel klatrehortensia, som afslutter det hvide bed
 
 Pæonen her er sprunget ud i dag - en yndighed
 
Denne lupin har blomstret længe, bagved er stativet, som er ved at blive fyldt med roser og clematis. Foran er der nicotina og lammeøre

 

5 kommentarer:

  1. Hej Frede, det ser da så godt ud i dit hvide bed, hvad hedder de træer der står der..er det nordens oliven ?
    Jeg glæder mig til at se dit det nye bed :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke nordens oliven, men pil 'Salix helvetica, dværgpil/Schweitzerpil' - jeg er ret glad for dem, de passer sig selv. Jeg har en nordens olien et andet sted i haven, og det har taget en del år, før den rigtig faldt til - men den er nu også fin.

      Slet
  2. Det ser fint ud, hvis græsset er så vådt har I nok fået noget mere regn end os, det er vist temmelig ulige fordelt i hele landet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har fået godt 20 mm de sidste dage - stille og roligt. Ind imellem småregner det uden at det bliver til noget særligt.

      Slet
  3. Kære Frede. Smukke blomsterbilleder fra din have. Dit hvide bed bliver flot, når det først vokser sig til, smukke hvide lupiner, det giver inspiration. Det startede lidt snusket her til morgen med regn, men jo længere vi kom frem på dagen, jo bedre blev det. Så hele 2 plæner er slået og ordnet nu herligt, jeg er startet på endnu en omgang "gør klar til fest", vi har en student i næste uge, som jo også skal fejres med "synnejysk kaffebord" og fest, og så skal haven jo være fin :-)Kærligst Merete

    SvarSlet