onsdag den 27. juli 2016

Flow

Jeg har tilstræbt at skabe et flow i blomstringen i mine staudebede, sådan at forstå, at den ene staude i blomst afløser den anden. Det er skønt at erfare, at det lykkes ganske godt i både det nye og i det hvide staudebed. Næste bølge er godt i gang og her følger dagens fangst:

 I det hvide bed er spydverbena (jernurt) så småt i gang
 
Ligeså de hvide floks, dem har jeg en del af i bedet, og de kommer til at lyse godt op
 

Den russiske mandstro står også i det hvide bed, den er en fin selskabsplante til alt det hvide med sin gråblå farve
 

Den limegrønne solhat er også at finde i det hvide bed - her flirter den kraftigt med artiskokkens grågrønne blade
 

Den hvide solhat
 

I det nye staudebed er der fest og farver, hvilket solhatten 'Little Magnus' bidrager ganske godt til
 

De 2 tårne med ærteblomster giver lidt højde til bedet - men så sandelig også den lifligste duft
 

Det er skønt at komme rundt om hjørnet til dahliabedet - man mødes af det skønneste flor
 
Til sidst et glimt af Penny Lane, som har været længe undervejs. Jeg klippede hende helt ned i foråret for at få flere forgreninger, og damen har kvitteret som ønsket.
 
Her hos os er der ret stille. Vores 3 piger er alle på lejr i denne uge, så vi har huset for os selv. I aftes udnyttede vi tosomheden til et hyggeligt cafebesøg. Det var godt at komme lidt væk fra høst og mejetærsker og bare være os to. Men nu må det snart være nok, og heldigvis skal vi hente tøserne hjem i morgen aften - så bliver der liv i huset igen.
 
 

5 kommentarer:

  1. Fine blomster i dine bede.
    Ja endnu hører stilheden op igen, når pigerne kommer hjem, men pludselig er man alene. Heldigvis kommer jeres nok ikke så langt væk, men det er med at nyde dem, mens de endnu er der. Og en god idé at nyde tosomheden, når man ved, at de heldigvis kommer hjem igen.

    SvarSlet
  2. Hej Frede.Skønne blomster du har i dine bede.Mnadstro er jeg bare vild med............købte jo lige en ny på Hamton med gyldent løv.
    Penny Lane købte jeg sidste år..........og har bare blomstre så fint i år.
    Dejlige med lidt tosomhed.Men også dejligt at få alle pigerne hjem igen så der kan blive lidt liv på gården igen.Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hvor jeg syntes det er svært det der med at få flow i bedene, det er ved at lykkedes for mig i mit hvide bed men det har da også tager 4 år. Jeg tror du er et natur talent :o) Det er dejligt med tosomhed men endnu bedre når alle er samlet :o)
    Masser af havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  4. Vi vil jo gerne have blomster hele sæsonen, men det kan i nogle bede være lidt vanskeligt. Jeg har både lyserød og lilla spydverbena, men jeg mangler da den hvide, kan jeg se:) Dejlige billeder!

    SvarSlet
  5. Det er ikke spor nemt at skabe et flow...jeg bakser stadig med det. Jeg har godt nok noget i blomst nærmest året rundt, men det er i forskellige bede...

    Dine billeder er smukke :)

    SvarSlet