søndag den 7. august 2016

En halv pelikan

Det blæser en halv pelikan i dag, så det var svært at få ordentlige billeder af det, som jeg gerne ville vise jer i dag. Heldigvis lykkes det at få et par stykker, som kunne bruges.

 Liljerne i Hønseskovbedet stråler nu om kap
 
 Hestemynten i det gamle staudebed savner vist noget sol og lys , så den skal flyttes til det nye staudebed.

 En ny dahlia i haven. Jeg synes vist, den er mere speciel end køn...
 
 Pragtskær i det nye staudebed står fint og lyser op, og den har mange besøg af insekter
 
 Der er kun én kugle i tidselkuglen, jeg håber, den bliver større, for jeg synes, den er så fin.
 
 En af de overlevende dahlia fra sidste år
 
 Solhatten 'Little Magnus' i det nye staudebed - flot intens farve
 
 Solhatten her står i det grønne bed som farveklat - den er også fin
 
 Den fine hvide solhat fra Rita
 
Denne solhat er jeg ret vild med, det er  'Green Wizard', den befinder sig i det hvide bed

7 kommentarer:

  1. Ja det er et værre blæsevejr, men det var faktisk værre her i går. Green Wizard har jeg ikke haft held med, den kom ikke igen. Den første dahlia har du ret i er mere sjælden end køn. Pragtskær har jeg ikke haft i mange år, det første år tog sneglene rub og stub, så jeg havde ikke lyst til at prøve igen.

    SvarSlet
  2. Ja det var slemt i går med den blæst. Bedre i dag her hos os, ikke ret meget vind. Hvor har du nogle smukke lime-farvede og grønne solhatte.
    Jeg har også haft den rødhvide Dahlia og tænkte vist lidt som du:)

    SvarSlet
  3. I går var jeg ved at blæse væk men i dag har der mest været noget irriterende finregn.
    Pragtskær er så fine men de har aldrig villet gro her hos mig.

    SvarSlet
  4. Hej Frede.Skønne blomster du viser.............kan godt forstå at de er glad for den flotte Green Wizard.
    Her blæste det også 8 pelikaner i går til vores vejfest.
    Men lige nu er det fint vejr.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Frede!
    Ifht dit indlæg i går, her er der også bundet kranse af rønnebær, de første for en uge siden, syntes det er mindst 3 uger for tidligt, eller er det bare mig der har det sådan???
    skønne blomster især den grønne og liljerne (ikke så meget den rødhvide;-)
    Som de andre også siger, så var det også her blæsten regerede i går, sammen med store byger. I dag har der været lun med let regn:-))))))
    God aften hilsner Anette

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder trods blæst og regn. det er vigtigt med de klare farver, de lyser på en regnvejrsdag, og skinne solen fader de lidt ud alligevel, så en win win. Jeg har selv sået hestemynte i år, men endnu ikke i blomst.

    venligst
    Henrik

    SvarSlet
  7. Her stormer og regner det altså stadig og man bliver helt ør af alt den blæst. Planterne er heller ikke så vilde med det. Dine ser da helt fantastiske ud, den rød hvide er da pæn på sin egen måde :o) den er jo Dannebrogsfarvet.
    Masser af hilsner fra Mig.

    SvarSlet