lørdag den 17. december 2016

Grøn og hvid jul i vindueskarmen

En stor del af julepynten her i huset består af blomster og grønt. Jeg er vild med det friske touch, og så bringer det minder om lys i mørket.
Der har været gang i drivhusværkstedet - sikke en luksus at kunne sidde dér med alt binderiet. Selvom det sviner, tager det ikke lang tid at rydde op - og så er det bare hyggeligt at sidde derude med stearinlysene tændt.
Her lørdag formiddag blev det til en dekoration i hvidt og grønt til vindueskarmen. Jeg har brugt cremefarvede julestjerner, som har en vanddut at drikke fra, hvide hyacinter, lidt dadelranker, lærkegrene, 2 hvide lys, mos fra skoven og én af de små grenstjerner, jeg har lavet tidligere.
 

I den anden ende af vindueskarmen står 3 små vaser med julestjerner, en enkelt amarylus, lidt ene og en gren med lærkekogler

I den dobbelte havedør er der kommet amarylus op at hænge - som der plejer! Sammen med hver amaryllus har jeg bundet eucalyptus, lærkekogler og lidt ene. Endnu er blomsterne ikke sprunget ud, men det kommer stille og roligt.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud. Jeg bliver nødt til at prøve med sådan en Amaryllus stilk engang for det ser da bare godt ud.
    God sidste weekend før jul til dig.

    SvarSlet
  2. Det ser flot ud, forunderligt med den amaryllis.

    SvarSlet