søndag den 18. december 2016

Kranse med daddelranker og ene

Årets eksotiske indslag i julepynten er daddelranker. Jeg har før vist, hvordan daddelranken kan bruges, som den er i en opstilling med lys mm, og hvordan de kan indgå i en stor krans. Se indlægget her.
Nu har jeg bundet små kranse med daddelranker og blød ene. De 2 materialer klæder hinanden, og de er overraskende nemme at arbejde med.
Jeg har bundet på ringe af bonsaitråd beviklet med grønt blomstertape. Daddelrankerne og ene klipper jeg i små stykker, før jeg går i gang, og så tager det ikke ret lang tid.
Kransene kan hænge på væggen, stå eller ligge sammen med rustikke potter af zink. Jeg har plantet hyacinter i potterne og dækket jorden med mos.
Det er 4. søndag i advent - vi nærmer os juleferien med raske skridt, og højtiden står for døren - så det er bare med at lukke den ind!

2 kommentarer:

  1. Sådan en krans har jeg købt :-) Det er selvfølgelig ikke ligeså tjekket som at have bundet den selv - og dine er smukke! - men jeg er også glad for min lille købekrans. Jeg bliver så imponeret over og inspireret af din energi. Tak for den! Og god adventssøndag til dig og dine!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så nemlig din krans på bloggen, og tænkte jeg ville prøve mig lidt frem. Jeg er ret vild med, at din er mere buttet - men er tilfreds med mine. Jeg var overrasket over, at det var så nemt at arbejde med, så måske jeg skulle prøve med den buttede facon også? Jeg har faktisk ikke så meget energi, men jeg er blevet bedre til at bruge den på noget, som genererer mere energi hos mig - og det gør binderi og bloggeri - det vil jeg nødigt undvære.

      Slet