tirsdag den 26. december 2017

Blomster og vin

Selv sådan en mørk, blæsende og våd 2. juledag kan man finde blomster i haven. Den smukke påskeklokke svigter aldrig. Den trodser vejrlig og korte dage og står bare der med sin egen skønhed.


Jeg har flyttet lidt rundt med den, men alligevel kommer den så fint. Nu tror jeg, den har fået sit blivende sted - her ser jeg den, og snart får den følgeskab af hvide juleroser lige i nærheden.


Det er også blevet tid til at beskære vinen i drivhuset - så vidt jeg har læst mig til. Det er første år med sådan én hos mig, så erfaring på det område har jeg ikke. Vinen er en Himrod, og den er vokset 5 meter henover sommeren.
 
 
Tynd og lidt pjevset er den, så der er ingen tvivl om, at den skal beskæres. Det var nemt gjort - 3 klip! så var det ordnet.
 
Nu er den kortet ned til 1/2 meters nyvækst, og alle 2 sideskud er klippet af inde ved stammen.
 
Det var vist slut på havearbejdet for i dag! 2. juledag er traditionelt samlingsdag for min familie, så jeg er ved at pakke kaffekurven til, at vi kan mødes hos min syge mor, som gerne vil have besøg, selvom hun er meget dårlig og sengeliggende.

3 kommentarer:

  1. Hej Frede
    Det er pudsigt at Påskeklokken kommer før Julerosen :o) Det var hurtigt den vin blev beskåret.

    Håber din mor er i bedring og at i får et godt Nytår.

    Masser af nytårs hilsner herfra Casa Rosen og Mig.

    SvarSlet
  2. Ja, det var en nem beskæring! Forhåbentlig bliver der mere at lave næste år! Min mor er desværre ikke i bedring, det er faktisk ikke godt med hende, så det er med lidt blandede følelser vi i år fejrer nytår. Alligevel har vi valgt at fejre det nye års komme, som vi plejer - i al fald indtil videre....

    SvarSlet