lørdag den 3. februar 2018

Den skønneste duft

På den anden side af Kyndelmisse, vinteren strenges en smule. Vi har vinket farvel til januar og taget hul på februar. Dagene er blevet mærkbart længere, og på trods af dagsfrost kan det ikke længere skjules: foråret nærmer sig med hastige skridt.


På sofabordet står en buket mirabelle-grene udsprungne, og de udsender den skønneste duft. De fine, sarte blomster med gule støvdragere på næsten nøgne grene giver længslen efter forår noget at leve af.


På trods af bidende frost og dalende sne kan man begynde at skimte de gode dage i haven, hvor der med fryd for alvor tages fat på en ny sæson.


Sådan en buket med duftende, hvide blomster gør godt og fylder én med håb.

14 kommentarer:

  1. Jeg har også mirabeller inde, og du har ret: Duften er helt fantastisk, og det er fuldstændig som forår når man har de udsprungne blomster i stuen :-) Jeg har også taget kvæder ind. De er lige ved at springe ud, og de er så smukke, men de dufter ikke som mirabellerne ...
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog også kvædegrene ind samtidig med mirabellerne, og de er lige på trapperne med store, lærke knopper. De er bare vildt smukke.

      Slet
  2. Ja med udsprungne mirabellegrene inde kan man næsten glemme at der loves en ret så kold periode. De dufter fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - når de springer ud derude, er der så meget andet samtidig med - herinde på denne tid bliver de virkelig nydt.

      Slet
  3. Jeg må ud og have plukket nogle grene.

    SvarSlet
  4. Dejligt! Det er lige tiden for drivning af grene - her er det magnoliegrene som er et hit:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, magnoliegrene - de er også fine. De bliver dog gemt lidt her, for jeg har planer om at bruge dem til deko til konfirmation i april, så jeg sparer lidt på dem!

      Slet
  5. Så fine og ja virkelig et løfte om tiden der kommer.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Sikke skønne grene. De dufter helt klart af forår og vækker måske utålmodigheden.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, utålmodigheden må endnu tøjles, kun i det små får den lov at styre!

      Slet
  7. Hvor er det en dejlig tid vi går i møde og dine Mirabelle grene, minder om forår. Jeg tro sørme at vi har Mirabeller lige her uden for min gadedør, jeg må ud og finde lidt grene i morgen når det bliver Lyst.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du har fået klippet nogen ind Linda, for de er virkelig dejlige!

      Slet